“Bakina tajna“ osvojila svet

Bez autora
Oct 16 2013

Kompanija „Fudlend“, domaća firma koja je u svet vrlo uspešna lansirala proizvode pod imenom „bakina tajna“, uprkos mnogobrojnim preprekama na domaćem tržištu, uspešno posluje čak i za svetska merila. Trenutno izvozi 65 odsto kompletne proizvodnje, a postavljen je plan da slanu i slatku zimnicu, džemove, sokove, pripremane na tradicionalan srpski način, u naredne dve godine izveze u vrednosti od 7,5 miliona evra. Sa svoja dva brenda „bakina tajna“ i „amfisa“ sinonim je za najbolje iz prirode u proizvodnji zdrave hrane. „Fudlend“ trenutno izvozi na više od 25 tržišta, a prošle godine kompanija je počela plasman robe na tržište Japana, koje je danas jedno od tri najbrže rastuća tržišta. Od ovog leta proizvodi sa brendom „bakine tajne“ našli su se i na policama Južne Koreje, a prošlog meseca krenula je prva isporuka ka tržištu Katara.

“Bakina tajna“ osvojila svetKompanija „Fudlend“, domaća firma koja je u svet vrlo uspešna lansirala proizvode pod imenom „bakina tajna“, uprkos mnogobrojnim preprekama na domaćem tržištu, uspešno posluje čak i za svetska merila.

Trenutno izvozi 65 odsto kompletne proizvodnje, a postavljen je plan da slanu i slatku zimnicu, džemove, sokove, pripremane na tradicionalan srpski način, u naredne dve godine izveze u vrednosti od 7,5 miliona evra.

Sa svoja dva brenda „bakina tajna“ i „amfisa“ sinonim je za najbolje iz prirode u proizvodnji zdrave hrane.

„Fudlend“ trenutno izvozi na više od 25 tržišta, a prošle godine kompanija je počela plasman robe na tržište Japana, koje je danas jedno od tri najbrže rastuća tržišta. Od ovog leta proizvodi sa brendom „bakine tajne“ našli su se i na policama Južne Koreje, a prošlog meseca krenula je prva isporuka ka tržištu Katara. Ti proizvodi veoma su traženi i na tržištu Rusije, Australije i Amerike. U naredne tri godine planira se intenzivan plasman robe na Bliski istok, sa željom da već 2014. i 2015. godine izvoz bude veći od milion evra godišnje.

- Krajem prošle godine otvorena je nova fabrika u potkopaoničkom selu Igroš. U pitanju je „grinfild“ investicija od 3,5 miliona evra - podseća Vaso Lekić, generalni direktor „Fudlenda“.

- Fabrika se prostire na 5.000 kvadrata, a omogućila je proširivanje kapaciteta sa 2.000 na 5.000 tona. U planu je dalje ulaganje u opremu, čime će se kapacitet fabrike podići na 10.000 tona. Tehnologija koju smo uveli u fabrici omogućava kuvanje proizvoda na temperaturi od 40 do 50 stepeni. Kuvanje na niskim temperaturama omogućava čuvanje strukture ploda i svih njegovih komponenti i veći kvalitet gotovih proizvoda.

Fabrika je otvorena u ekološkom području, zdravom i nezagađenom, bogatom kvalitetnom sirovinskom bazom voća i povrća. Sve ovo je preduslov za dalje širenje kako na tržištu Srbije, tako i u izvozu.

- Ekonomska kriza je svakako uticala na poslovanja, a paralelno sa domaćim tržištem, koje se posle izvoznog pada stabilizovalo na određenom nivou, kompanija je odlučila da svoje poslovanje intenzivnije širi na izvozna tržišta - dodaje Lekić.

- Od 2010. godine izvoz je prosečno rastao 40 odsto godišnje. U 2013. godini kompanija će izvesti robe u vrednosti od pet milona evra.

I pored ambicioznih planova za izvoz, orijentacija ka domaćim potrošačima je ono što ostaje u fokusu kompanije, a u saradnji sa našim kupcima, dugogodišnjim poslovnim partnerima, činimo sve da proizvodi budu što dostupniji potrošačima. Kao prekretnicu za ovaj „biznis“, Lekić izdvaja momenat kada je odlučio da počne sa proizvodnjom slatkog. Sagledavajući tržište 2002. godine, uvideo je da na policama maloprodajnih objekata u Srbiji ne postoji ponuda tog tradicionalnog proizvoda. Sve je bilo u rukama domaće radinosti.

- Tako smo rešili da počnemo sa proizvodnjom, a brend „bakina tajna“ nastao je 2003. godine. Grupa proizvoda sa kojom smo počeli upravo je slatko - naglašava Lekić.

- Kao jedan od ciljeva pred sebe smo stavili i da ajvar postane popularan na svim tržištima gde plasiramo našu robu. Svi proizvodi su sa visokim sadržajem voća i povrća, što utiče značajno na kvalitet proizvoda, pa je nabavka kvalitetne sirovine jedan od izazova sa kojima se susrećemo. Posebno smo koncentrisani na razvoj i podršku lokalnim proizvođačima voća i povrća, farmerima koji nam obezbeđuju dovoljne količine sirovina za naše proizvode.

Stalno stižu nagrade

Ponosni su u „Fudlendu“ na mnogobrojne nagrade i domaće i međunarodne. Na svetskom nivou u 2008. dobili su nagradu za „najbolji novi sok“ u Barseloni na Svetskom samitu za sokove. Ove godine za najbolju ambalažu u kategoriji hrane na takmičenju za dizajn pakovanja. Poslednje što ih je obradovalo je britanska nagrada za kvalitet proizvoda, koju je dodelila najviša institucija u Velikoj Britaniji u ovom domenu. Proizvodima „slatko od višnje“ i „voćni namaz kajsija 100 odsto“ dodeljene su dve zvezdice, dok je jedna zvezdica dodeljena „blagom ajvaru“ i „soku od kajsije“.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik